Hallo en welkom op Separa!
Als je hier nieuw bent, raden we je aan even de regels en de informatie door te nemen,
ben je hier al bekend, dan welkom terug! Smile

-Het team

Hallo en welkom op Separa!
Als je hier nieuw bent, raden we je aan even de regels en de informatie door te nemen,
ben je hier al bekend, dan welkom terug! Smile

-Het team




 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel

Fortuity[Nate]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Olivier
Aantal berichten : 47

Character sheet
Age: 22 in live nr:endless
Species: God of time between the pages
Partner:: I am allergic for that kind of rubbish
Olivier
BerichtOnderwerp: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptyma dec 14, 2015 10:22 pm

Words
584
Mood
Pissed off
Tag
A Soulles and Casper

Met ferme passen liep hij op het in het bos gelegen stadje af. Er waren maar weinig dagen waarop hij echt sacherijnig zou zijn. Maar dit was precies zo'n dag. Hoe kon het eigenlijk ook anders? Hij kon dus blijkbaar echt nog geen week weg zijn of zijn Soulles hunters gedroegen zich als losgeslagen idioten? Het was een schande, een regelrechte schande! Zo maar iemand van Grijs aanvallen om zo een beetje het dominante kereltje uit te hangen. Was dat werkelijk het volk waarmee ze de Soulles zouden moeten bestrijden? Volk dat zelf al geen enkele vorm van respect bezat? Wie had deze jochies opgevoed, in hemelsnaam? Hij zou zich er bijna voor schamen zijn handen vuil te hebben gemaakt aan een samenwerking met dit soort types. Maar bovenal was hij teleurgesteld in ze. Dat groepsdruk zelfs bij deze volwassen strijders een rol had kunnen spelen. Echter zou hij ze niet allemaal verantwoordelijk stellen. Olivier wist maar al te goed wie er verantwoordelijk was geweest voor deze groepsdruk waar de rest blijkbaar onder bezweken was. Wat hem niet heel erg verbaasde aangezien het karakter van de gene die verantwoordelijk was. Schade aan het café, hun eigen reputatie en minstens vijftien man kwijt. En dat allemaal maar vanwege één knul. De gene die toen hij weg was tijdelijk zijn plaats had overgenomen. Een volslagen idioot! Deze 'knul' zou zijn straf niet ontkomen. Olivier stond er op hem een lesje te zullen leren, en wel vandaag nog! Hij wist dat de jongen zich in de Ivy City zou bevinden. Aangezien daar een melding was geweest van een Soulles nog geen half uur gelden. Haastig liep hij de de stenen poort door en sloeg rechts af. Het doolhof van stenen steegjes en straatjes in. Na her een der wat wezens te hebben ondervraagd naar de gebeurtenis kwam hij al redelijk snel op de plaats waar hij wezen moest. Het was een klein verlaten stenen pleintje dat bijna totaal overwoekerd was door de klimop. Stilletjes stapte hij naderbij. De blondie, eigenlijk Casper geheten, had zich te zien weer gewaagd in een conflict met een soulles. Maar op het moment kon het Olivier niets schelen waar of met wie Casper bezig was. Er zou een einde aan komen. Net toen de jongen iets wilde zeggen liet Olivier de hoek van een van zijn hoekzwaarden ruw in Casper zijn knieholte belanden. Onder een verontwaardigde kreet viel de jongen voorover. Meteen plaatste Olivier zijn schoen tussen Casper zijn schouderbladen. "En blijven liggen begrepen, of ik zorg er voor dat je voorlopig niet meer opstaat ook!" Snauwde hij bot naar de jongen. Die onmiddellijk leek te verstenen van schrik. Met een vrij emotieloze blik keek Olivier op naar de Soulles. "Excuses voor het ongemak. Het was niet perse mijn bedoeling je dag te verpesten door je belager in leven te houden. Maar het is even niet anders. Hij heeft schade af te betalen."Legde hij op ijzig kalme toon uit. Dat de jongeman voor hem Casper liever had zien lijden begreep hij volkomen. Dat had hij zelf eigenlijk liever ook zo gezien. Maar als hij dat zou laten gebeuren dan zou hij het geld weer uit eigen inkomen moeten vergoeden. En daar had hij nou net geen zin in. Het was Casper zijn verantwoordelijkheid, Casper zijn fout en dus Casper zijn geld dat er voorop zou draaien. Al hoe wel hij er geen problemen mee had de jongen later nog op sluwe wijze om het leven te zullen brengen.       
♦.♦
Terug naar boven Ga naar beneden
Nate
Ex Teamlid
Aantal berichten : 87
Woonplaats : Over the mountains

Character sheet
Age: 21
Species: Yin & Yang manipulator
Partner:: If you're a freak, you are coming home with me
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptydi dec 15, 2015 5:03 pm

Fortuity
With: Olivier
Het had eeuwig leken te duren. Eeuwig tot dat dikke witte pak sneeuw weer de straten bedekten. Maar nu lag het er en niet zo'n klein beetje ook. Van de één op de andere dag was het met bakken uit de lucht komen vallen en Nate... Well, Nate voelde zich de gelukkigste persoon op aarde. Ja de temperaturen lagen nu verschrikkelijk laag. Ja de mensen waren chagrijnig omdat alles op hun gat lag, enkel kon geen van dat alles hem deren. In deze omgeving, in dit klimaat voelde hij zich op zijn best. Elke spier in zijn lichaam liet dat merken. De twinkeling in zijn ogen. De houding die hij behield. Beetje de sfeer die men zou hebben tijdens de zomer, op een vakantie. Sneeuw stond voor plezier. Niet enkel voor kinderen. Deze dag had Nate besloten zijn puppy, die nog altijd tijdelijk gedoopt was tot Vreetkees, kennis te laten maken met deze spierwitte wereld. Met het diertje in zijn armen was hij richting de Ivy City gelopen, naar het meest afgelegen stuk. Hoe minder wezens er aanwezig waren, hoe beter. Tenslotte was Ivy City een mooie plek om te beginnen. Het was -soortvan- eigen gebied en het was er behoorlijk schoon. Anders dan de haven. Nee, daar zou hij z'n trouwe viervoeter niet aan blootstellen. Onder zijn jas voelde hij hoe de pup wat onrustig bewoog. Het witte kopje stak net boven de hoogste knoop van de jas uit. 'Ja, ja.. Je mag al,' mompelde hij glimlachend. Terwijl hij Vreetkees ondersteunde, knoopte hij zijn jas geheel los. Daarbij niets meer showend dan een dun wit hemdje. Als liefhebber van de sneeuw was hij ervan overtuigd er ook tegen te moeten kunnen. Hoe vaak hij wel niet in de meest barre omstandig heden poedelnaakt in de sneeuw te vinden was geweest. Het maakte hem immuun. Immuun voor de ijzige kou. Glimlachend zette hij de kleine witte herder op de koude ondergrond. Hij keek toe hoe het dier twijfelachtig stapje voor stapje verder liep. Overduidelijk nog wantrouwend. 'Toe maar, het is oké,' moedigde Nate aan, al wist hij dat Vreetkees hem niet verstaan zou. Het bewees hoeveel hij van het dier hield. Maar net op het moment dat Vreetkees leek los te komen, en de plezier erin zag, naderde er ook een heel persoon.
'Dus hier ben je!' Met opgetrokken wenkbrauw keek Nate achterom. Welke mogool had het lef om hem hiervan af te leiden? Op die vraag kwam snel een antwoord. Er stond een blonde jongen voor hem. Iemand die hem alles behalve onbekend was. Soortvan. Een vermoeide zucht kwam over zijn lippen zetten. 'Je leeft nog steeds?' Reageerde hij oververmoeid, alsof hij net 24 uur achter elkaar had gewerkt en wederom een opdracht opgedragen kreeg. 'Verdoe mijn quality tijd niet, alsjeblieft. Ik heb even geen zin in jouw gezeur.' Met die woorden maakte hij een handbeweging, daarbij duidelijk makend dat de jongen moest gaan opbokken. Echter werkte de blonde jongen tegen. Standvastig bleef hij staan. 'Dacht het niet! Ik kan je makkelijk aan. Je ontsnapt me geen tweede keer. De vorige keer had je gewoon vies geluk.' De woorden kwamen maar half bij Nate binnen. Direct na de eerste woorden had hij zijn aandacht op de pup gericht, dat nu als een hyper konijn door de sneeuw stoof. Af en toe ontging het dier een enthousiaste, hoge blaf. Iets wat de blonde absoluut niet pikte. De jongen had zijn mond open getrokken om wat te snauwen, tot er plots wat gebeurde. Er verscheen nog iemand. Meteen richtte Nate zijn aandacht op de andere twee. Hij verwachtte een twee tegen één. Maar dat gebeurde niet. De jongen werd ruw onderuit gehaald, waarna die een voet tussen diens schouderbladen kreeg. Zijn blik volgde het been omhoog, eindigend op een gezicht. Een gezicht dat hem eigenlijk best wel beviel. Een gezicht waarbij hij even leek weg te dromen. Echter bracht de mannelijke stem ervan hem terug naar de realiteit. "Excuses voor het ongemak. Het was niet perse mijn bedoeling je dag te verpesten door je belager in leven te houden. Maar het is even niet anders. Hij heeft schade af te betalen." 'Hmn?' Was het eerste geluid dat zijn keel produceerde. Daar waar hij enkele seconden daarna bewust van werd. 'Geen probleem joh. Het interesseert me werkelijk geen reet wat je met hem doet. Als ik hem daadwerkelijk dood wilde hebben was hij enkele dagen terug al dood.' Luchtiger had zijn stem niet kunnen klinken. 'Familie van je?' Wat voor relatie ze ook mochten hebben, ze kenden elkaar wel. Dat was, ondanks het weg-droom momentje, wel duidelijk. Ondertussen liep Nate richting zijn pup, die hij midden in diens speelkwartier oppakte. Hij voelde geen angst tegenover hen. Al moest hij toegeven dat hij een vaag vermoeden had de onbekende man niet te moeten onderschatten. Waarom, Nate kon er geen vinger op leggen, maar het was immers zo. 'Wie zijn jullie? Wat doen jullie hier precies? En waarom kom ik dat snertventje iedere keer tegen?' Het waren vragen waar hij per direct antwoord op wilde. Enkel had er geen dwang in zijn stem geklonken, noch enige andere negatieve toon. Sterker nog, Nate had geglimlacht. Wie kon er nou kwaad doen met zulk goed gezelschap?

Story written by: Dorian and Safiena @ Separa



Laatst aangepast door Nate op di dec 15, 2015 9:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivier
Aantal berichten : 47

Character sheet
Age: 22 in live nr:endless
Species: God of time between the pages
Partner:: I am allergic for that kind of rubbish
Olivier
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptydi dec 15, 2015 7:41 pm

Words
1029
Mood
In love with the puppy
Tag
A soulless and his really cute puppy

Pas toen hij Casper kennis had laten maken met de grond viel het hem op dat de jonge man niet alleen was. Met hem de meest schattige puppy die Olivier ooit gezien had. Hij had altijd al een zwak gehad voor puppy's. En ook al heel wat puppy's ontmoet in al zijn levens. Maar dit hondje sloeg werkelijk alles. Met zijn witte pluizige vacht, onvergetelijk schattige blik en zijn snoezige flapoortje. Het deed al zijn woede voor Casper als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het liefst zou hij de complete situatie laten voor wat het is en proberen vrienden te worden met die puppy. Maar dat was uiteraard een grote no go. Hij zou zijn werk moeten afmaken en Casper mee naar de stad slepen. Om hem daar aan de overheid te overhandigen. Het was dan ook nauwelijks aan hem te zien dat hij door de pup zijn serieuze woede totaal verloren was. De Soulles van wie de puppy was keek van Casper op naar hem. Olivier hield zijn gezichtsuitdrukking zo als voorheen neutraal. Er leek iets met de jongen te zijn. Iets wat hij totaal niet goed kon plaatsen. Hij herkende het wel maar kon zich niet herinneren waar hij dit eerder mee gemaakt had. Olivier besloot er dan ook niet op in te gaan. "Excuses voor het ongemak. Het was niet perse mijn bedoeling je dag te verpesten door je belager in leven te houden. Maar het is even niet anders. Hij heeft schade af te betalen."Deed hij een korte uitleg. Op de toon zo als hij die voor het spotten van de puppy ook gewenst had te hebben. De Soulles leek weer wat 'bij zinnen te komen'. "Hmn?"Klonk het. Alsof de jongeman niets verstaan had van wat Olivier zo juist gezegd had. Maar gelukkig leek hij zich te herpakken. "Geen probleem joh. Het interesseert me werkelijk geen reet wat je met hem doet. Als ik hem daadwerkelijk dood wilde hebben was hij enkele dagen terug al dood." Klonk het luchtig. Een kleine grijns verscheen op Olivier zijn gelaat. Kwam dat even mooi uit. Hij mocht het werk dus zelfstandig oplossen. Iets waar hij door zijn haat aan Casper erg naar uitgekeken had. De jongen lag nog altijd verkrampt van angst in de sneeuw. "Familie van je?" Vroeg de Soulles hem. Waarop Olivier naar Casper keek alsof hij midden in een hoop stront stond. Wat op figuurlijke wijze eigenlijk ook wel waar was. "Gelukkig niet zeg." Zei hij daarna zachtjes lachend. Hij zou het nog geen dag uithouden met Casper als familie lid. Nee, dat zou nooit goed gaan. Ze leken in de verste verte niet op elkaar. En konden alles behalve met elkaar overweg. "Hij was in training onder mijn leiding. Helaas voor hem is hij geen goede luisteraar." Legde Olivier op kalme maar al iets vriendelijkere toon uit. De echte woede was nu wel zo'n beetje overgewaaid. En maakte plaats voor zijn eigenlijke karakter. De Soulles liep richting de puppy die dus zo als ingeschat van hem was. En pakte het zojuist nog druk spelende dier op. "Wie zijn jullie? Wat doen jullie hier precies? En waarom kom ik dat snertventje iedere keer tegen?"Vroeg de jongen hem. Maar op zodanig vriendelijke wijze dat Olivier bereid was met de zelfde vriendelijkheid te reageren. Er ontstond een soort ontspannen sfeer. Geen spoor van veilhandigheid was te bekennen. Nu was het ook al wel een karaktertrek van Olivier om wezens altijd apart te behoordelen en nooit handelde op wie ze leken te zijn, maar dat de jongen hem op de zelfde wijze behandelde zorgde voor de totale vredes stemming. "Ik ben Olivier en dat snertventje heet Casper." Stelde hij hun beide even voor en glimlachte er vriendelijk bij. "Ik en Casper zijn zo geheten Soulleshunters. Alleen ik doe er nog een soort van extra taak bij. Ik zorg ervoor dat van die snertventjes als Casper hun functie als Soulleshunter niet zal kunnen misbruiken. Zulke typetjes als hij zijn bar nutteloos voor het team. Daarom vis ik ze er tussenuit. Dus kort samengevat: Casper was hier om jou lastig te vallen. En ik ben hier om Casper aan te houden, terug naar de stad te brengen en hem daar zijn straf te laten ondergaan."Legde hij uit. Zo simpel als het was. Casper leek er echter behoorlijk verbaasd over. "Wat? Jij vieze verrader!" Riep de jongen verontwaardigd uit. Waarop Olivier hem door middel van zijn andere schoen een hoop sneeuw in het gezicht schoof. "Zegt de jongen die het team al vijftien man heeft gekost omdat hij zijn eigen handjes niet vuil wilde maken aan een simpele klus en nu zich ook nog eens binnen twee tellen laat vloeren."Merkte hij droogjes op. Casper mocht zeggen wat hij wilde. De jongen zou zijn eigen situatie er niet beter op maken. Binnen een week zou hij toch al van de aardbodem verdwenen zijn. Maar de manier waarop was nog even de vraag. En per uitspraak zou de jongen het antwoord alleen maar erger en erger maken. Voor een Soulles was de jongeman voor hem daar in tegen juist bijzonder, aardig? Het was hem hoe dan ook gelukt Olivier diens humeur binnen enkele minuten totaal te verbeteren. Daar had de puppy natuurlijk flink aan meegeholpen. Maar de jongeman voor hem had het meeste effect. En waarom? Olivier had werkelijk geen idee. Hij sprak hem op een of andere manier aan. Blijkbaar bij voorbaat al... Olivier had het lang volgehouden maar hij kon het niet laten iets van de puppy te zeggen. "Excuses dat dit er zo even tussendoor komt, maar ik moet gewoon kwijt dat: Je daar verreweg de meest schattige puppy hebt die ik ooit gezien heb." Het was simpelweg de waarheid. Liegen om die vent te vlijen met een complimentje zou nog niet eens in hem opgekomen zijn. Van alle hondjes die hij zich kon herinneren was dit gewoon verreweg de schattigste. Intussen leek Casper niet zo veel meer te doen. Misschien was de kou hem te veel geworden? Langzaam liftte Olivier zijn schoen op. Pas toen het duidelijk was dat de jongen in geen mogelijkheid meer overeind zou komen zetten hij zijn schoen naast het ventje in de sneeuw neer.    
♦.♦
Terug naar boven Ga naar beneden
Nate
Ex Teamlid
Aantal berichten : 87
Woonplaats : Over the mountains

Character sheet
Age: 21
Species: Yin & Yang manipulator
Partner:: If you're a freak, you are coming home with me
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptywo dec 16, 2015 10:09 pm

Fortuity
With: Olivier
De liefde voor sneeuw maakte hem min of meer gelukkig. Blij dat zijn kleine wens eindelijk was uitgekomen. Maar ondanks dat hij zich er beter door voelde, was dat minder te merken voor zij waar hij nu mee moest communiceren. Nate wist van zichzelf dat hij normaal gesproken veel heftiger zou gaan reageren. Meer dramatischer, alsof hij een toneelstuk op voerde. Naarmate hij zich beter voelde, hoe erger dat eigenlijk werd. Toch was het dit keer minder. En waarom? Hij had geen flauw idee. Wellicht kwam het doordat Vreetkees erbij was. Dat drama gedeelte was niets meer dan het verbergen hoe hij werkelijk in elkaar zat. Want die extra overdreven flair joeg enkel angst bij anderen aan. Wantrouwen, onzekerheid. Het ging niet bewust om die reden. Het ging er meer om de extra lol die erbij kwam kijken. Echter doordat zijn diertje er nu bij was, schoot hij meer in de verdedigende houding. Was hij voorzichtiger. Er kon zo'n jonge viervoeter makkelijk wat aangedaan worden wanneer hij even niet zou opletten. En dat gunde hij zowel de blonde stalker niet, als de knappe jongeman. Stilletjes keek hij hen aan. Ze hoorden bij elkaar, daar was Nate van overtuigd. Ergens bracht dat teleurstelling. Teleurstelling door het feit doordat de krullenbol waarschijnlijk ongeveer net zo'n figuur als de blonde jongen zou zijn. Niet in opzicht kwa karakter. Maar in wat ze deden. Dat ze dezelfde haat jegens de Soulless droegen. Tot nu toe viel er weinig van die haat te merken. Sterker nog, die leek even volledig gericht te zijn op de gevallene. Sterker nog, er werd hem plots een grijns geshowd nadat hij zijn luchtige woorden had uitgesproken. Dus... Wat betekende dat? Hield dat in dat de woorden goed bevielen? Nate grijnsde er automatisch door. Ja, die gedachte vond hij wel prettig. Voor eens iemand aan zijn zijde te hebben, al besefte hij nog altijd op zijn hoede te moeten blijven. Want als geen ander wist hij hoe snel iemand kwa standpunt kon omdraaien. Geamuseerd keek hij toe hoe de overheersende jongeman een gezicht trok. Een gezicht van walging. Een gezicht dat al boekdelen sprak. Die twee, ondanks dat ze bij elkaar hoorden, waren absoluut geen vrienden. Op een één of andere manier mocht hij de jongeman er steeds meer door. Niets was leuker dan onderlinge haat vanaf een afstandje bekijken. "Gelukkig niet zeg," sprak de onbekende. Een lachje weerklonk. Dat was in ieder geval goed nieuws. Wie zou die blonde nou als familie willen? Enkel en alleen al het aanzicht ervan. "Hij was in training onder mijn leiding. Helaas voor hem is hij geen goede luisteraar." Afkeurend schudde Nate zijn hoofd. 'Oh.. Oh.. Oh.. Wat een schande,' klakte hij met zijn tong. Wel ja, zelf zou hij ook zo wezen. Iemand met totaal geen discipline onder het commando van een ander. Nate beschouwde zichzelf nou eenmaal als iemand die zelf leidde. Niet geleid moest worden. Moest buigen voor iemand. Dat zou slechts gebeuren in de meest uitzonderlijke omstandigheden. Eén waarbij hij absoluut geen uitweg meer zou zien. Maar het moment wanneer hij zou buigen voor iemand, zou ook het moment worden dat hij sterven zou. Wellicht niet fysiek, mentaal wel. En dat zou de meest vreselijkste dag ooit worden.
Ondanks die ware nachtmerrie, hield Nate zichzelf bij de les. Hij was nieuwsgierig naar hen. Op een goede manier richting de krullenbol. Op een negatieve manier richting de blondine. Dat kereltje stoorde slechts. Echte actie zat er niet in. Dus Nate had ernaar gevraagd. Immers was de goede persoon telkens aan het woord en hij vond het verre van erg om naar hem te moeten luisteren. "Ik ben Olivier en dat snertventje heet Casper." Olivier. Got it. Een naam die voor eeuwig in zijn geheugen gegrift zou staan. "Ik en Casper zijn zo geheten Soulleshunters. Alleen ik doe er nog een soort van extra taak bij. Ik zorg ervoor dat van die snertventjes als Casper hun functie als Soulleshunter niet zal kunnen misbruiken. Zulke typetjes als hij zijn bar nutteloos voor het team. Daarom vis ik ze er tussenuit. Dus kort samengevat: Casper was hier om jou lastig te vallen. En ik ben hier om Casper aan te houden, terug naar de stad te brengen en hem daar zijn straf te laten ondergaan." Een moment leek Nate bloedserieus te zijn, tot een lach dat doorbrak. Hij lachte. Hoe hard die Casper wel niet genaaid werd. Opeens vond hij het lang niet zo erg meer dat hij die Casper had leren kennen, soort van. Want wat als dat was gebeurd? Dan had hij dit alles niet meegekregen. "Wat? Jij vieze verrader!" Sneeuw word vol in Casper's face geschuifeld. Zijn lach werd harder, vermakelijker. Zij die eens samen moesten samenwerken. Samen één doel hadden. Het bewees hem echter wat voor barsten zich binnen die organisatie bevonden. Hoe wouden ze ooit de Soulless tegenhouden met die houding? "Zegt de jongen die het team al vijftien man heeft gekost omdat hij zijn eigen handjes niet vuil wilde maken aan een simpele klus en nu zich ook nog eens binnen twee tellen laat vloeren." Eindelijk leek hij weer wat te kalmeren, wat grotendeels ook hielp doordat hij Vreetkees geruststellend over diens kop streek. 'Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit niet bepaald een goede impressie geeft van jullie. Of misschien wel alleen die beste Casper. Maar weetje jongen, als je je fatsoenlijk gedragen had, had ik je nu nog wel geholpen. Alleen heeft een Soulless ook normen en waardes.' Zachtjes kriebelde hij achter Kees' z'n omhoog staand oortje. 'Gaat het goed trouwens? Dat jagen bedoel ik. Zijn er nog veel over?' Sprak Nate neutraal. Hij was er immers nieuwsgierig naar. Hoeveel waren er nog over. Waar bevonden ze zich ongeveer en wat spookten ze allemaal uit. Het leven van een Soulless was als een einzelganger. Niemand hielp elkaar daadwerkelijk, in tegenstelling tot de andere Soulcolors. Toch wou dat niet zeggen dat hij geen interesse naar hen had. Naar zijn mening waren de Soulless beter dan ieder ander. "Excuses dat dit er zo even tussendoor komt, maar ik moet gewoon kwijt dat: Je daar verreweg de meest schattige puppy hebt die ik ooit gezien heb." Glimlachend keek hij naar de pup in zijn armen, dat vrolijk met zijn witte staartje kwispelde. 'Well well, dat gebeurd niet vaak zeg onderweg. Dankjewel. Olivier, dit is Vreetkees. Afgekort gewoon Kees. Ik had werkelijk geen enkele inspiratie voor een betere naam. Als je er één weet ben je ten alle tijden welkom.' Ontspannen had het geklonken. Nate was gewoon het feit vergeten dat ook Olivier een Soullesshunter was. Hij sprak tegen hem als een vriend. Als iemand die hij al een behoorlijke periode kende en erop vertrouwde geen gekke dingen te doen. Dit bleek ook toen hij Kees ietswat naar Olivier uitreikte. Op zo'n manier van: je mag hem aaien, maar niets meer of minder. Honden waren pure beesten. Mocht Olivier niet deugen, dan zou Kees dat snel genoeg laten weten. 'Geen zorgen, tot nu toe bijt hij niet. Volgens mij is hem nog niet bekend dat zijn tanden zijn doorgekomen'  Een scheve glimlach verscheen rondom zijn mond. 'Oh ja. Onbeschoft van me. Mijn naam is Nate. Tot uw dienst.' Nadat hij z'n laatste woord uitsprak, begonnen wederom kleine sneeuwvlokjes naar beneden te dwarrelen.


Story written by: Dorian and Safiena @ Separa
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivier
Aantal berichten : 47

Character sheet
Age: 22 in live nr:endless
Species: God of time between the pages
Partner:: I am allergic for that kind of rubbish
Olivier
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptyvr dec 18, 2015 9:59 pm

Words
1598
Mood
I can't quite understand
Tag
Nate & Vreetkees

Toen hij de puppy eenmaal had gespot ebde de woede die hij had opgebouwd voor Casper diens daden al weer vrij snel weg. Toch was het niet alleen de puppy die dit veroorzaakte. Nee, de jongeman tegenover hem zorgde er ook voor dat zijn woede al snel minder werd. Hij wist niet precies hoe. Maar er was iets in de jongen zijn gedrag, iets in zijn doen dat Olivier wonderbaarlijk wel beviel. Olivier legde rustig uit dat het hem speet deze gebeurtenis zo ruw te moeten onderbreken. Maar dat er echt geen andere optie mogelijk was dan Casper mee te moeten nemen. Zelf had hij ook liever toegekeken hoe de knul hier zijn dood zou vinden. Maar er was nog niets verloren. Casper zou hoe dan ook aan het eind van deze week van de aardbodem verdwenen zijn. Tot zijn stille verbazing leek het de Soulless totaal niets te kunnen schelen. Mooi meegenomen, dan zou hij Casper zonder verdere moeite kunnen mee slepen. "Familie van je?"Olivier, die zijn voet nog altijd tussen de schouderbladen van Casper geplaatst had, keek naar de knul alsof hij in een hoop stront stond. Wat op figuurlijke wijs niets meer dan waar was. Hij en Casper, familie? Nooit. Hij zou zich doodschamen voor alleen al het feit dat ze het zelfde bloed bezaten. "Gelukkig niet zeg."Was dan ook zijn antwoord. Een lach volgde. Op een of andere manier deed het hem goed te horen. Vervolgens werd hem gevraagd wat hij hier deed en wie hij was. Wellicht was het inderdaad wel handig voor de Soulless om die informatie te horen te krijgen. Ondanks dat zo iets zozio tegen de regels van zijn baantje in ging vertelde Olivier doodleuk wie hij was en wat hij hier kwam doen. Mening collega zou dat nooit gedaan hebben. Mede om het feit dat ze daarmee zich zelf in gevaar konden brengen. Maar Olivier twijfelde daar niet aan. Het gevecht met de Soulless zou niet meer dan een leuke uitdaging voor hem zijn. Want zelfs al mocht hij sterven, was dat geen probleem. Hij bracht het dan ook koeltjes. Alsof het een alledaags gesprek op de markt van de haven kon zijn geweest. "Oh.. Oh.. Oh.. Wat een schande," Helaas wel ja. Helaas was hij er niet in geslaagd het vergif van de verleiding tot macht uit deze knul te manipuleren. Maar dat gaf niet. De jongen zou het snel genoeg bezuren. Een klein moment leek de Soulless er serieus over te zijn. Maar al snel weerklonk de lach opnieuw. Een die richt was op het feit dat Olivier zijn eigen belangen rustig aan voorop stelde. En daarmee dit soort schijt jochies de les las. Hij was geen echte bedreiging voor de Soulless. Casper leek ook door te hebben hoe erg hij hier in de steek gelaten werd door zijn eigen leraar.  "Wat? Jij vieze verrader!" Riep de jongen verontwaardigd uit. Waarop Olivier heb de mond vol sneeuw schoof. Die jongen had nu wel genoeg nutteloze onzin uitgekraamd. De Soulless tegenover hem begon harder te lachen. Blijkbaar beviel het hem wel dat Casper zo werd behandeld. Een klein glimlachje verscheen op Olivier zijn gelaat. Hij kon het niet laten. Zich enigszins gevlijd voelend dat het de jongeman beviel Casper zo te zien afgaan. "Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit niet bepaald een goede impressie geeft van jullie. Of misschien wel alleen die beste Casper. Maar weetje jongen, als je je fatsoenlijk gedragen had, had ik je nu nog wel geholpen. Alleen heeft een Soulless ook normen en waardes."Inmiddels had de jongen zijn puppy in zijn armen genomen en aaide het beestje over zijn kop. Het was werkelijk een snoezig gezicht waar hij geen genoeg van kon krijgen. Hij moest zich werkelijk inhouden er niets van te zeggen. Nog te vragen de pup te mogen aaien. Hoe kon het ook anders? Die puppy was immers zo enig. "Gaat het goed trouwens? Dat jagen bedoel ik. Zijn er nog veel over?"Het duurde even tot de woorden tot hem door drongen en hij zijn blik van het beestje kon losmaken. "Ehh.."Mompelde hij. Wat mocht hij zeggen? Wat zou Casper binnen houden? Wat was slim om te zeggen? Of maakte het niet uit? En kon hij deze jongen vertrouwen. Kon hij gewoon zeggen waar het op stond? Ergens was de nijging daartoe groot. Ondanks dat hij de jongen niet eens kende of kon inschatten op wat hij aan zou kunnen of niet voelde hij de verleiding alles gewoon te vertellen. Zodat hij maar zeker wist dat de jongen niet in gevaar zou komen. "Voor jullie gaat het goed, we hebben er tot nu toe nog maar twee te pakken gehad. De meeste bevinden zich in het zwarte gebied. En de meeste Soulleshunters bevinden zich in het zwarte gebied en in de rijke arbeiders wijken in de City of Peace."Voor hij het wist waren de woorden er al uit. Een verontschuldigend lachje volgde. Ach ja, eigenlijk maakte het ook niet uit. Casper zou toch niets meer kunnen zeggen binnenkort. Uiteindelijk kon hij het echt niet laten. De puppy was gewoon te snoezig. Hij moest er iets van zeggen. "Excuses dat dit er zo even tussendoor komt, maar ik moet gewoon kwijt dat: Je daar verreweg de meest schattige puppy hebt die ik ooit gezien heb."Zo, de waarheid was gezegd. De jongen keek glimlachend naar de puppy in diens armen. Wat het gehele geheel nog veel schattiger maakte. "Well well, dat gebeurd niet vaak zeg onderweg. Dankjewel. Olivier, dit is Vreetkees. Afgekort gewoon Kees. Ik had werkelijk geen enkele inspiratie voor een betere naam. Als je er één weet ben je ten alle tijden welkom." Legde de Soulless uit. Serieus? Gebeurde het zelden dat Vreetkees niet vaak als schattig betiteld werd? Snel tijd dat dat rechtgezet was dan. En die naam, hij zou er over na denken. De situatie werd al meer ontspannen. Ze waren niet langer elkaars vijanden. Eigenlijk waren ze dat nooit geweest. Casper was de enige vijand hier. Maar hij en de Soulless, ze zouden vrienden kunnen zijn geweest als ze elkaar al langer hadden gekend. Plots reikte de jongen Vreetkees aan hem aan. Enkele seconde staarde hij de jongen vol verbazing aan. Alsof hij niet kon omvatten de puppy te mogen aaien. "Geen zorgen, tot nu toe bijt hij niet. Volgens mij is hem nog niet bekend dat zijn tanden zijn doorgekomen."Zei de jongen met een scheve grijns. Voor het ook maar aan te zien komen nog te kunnen beheersen slaakte hij een hoog kreetje van enthousiasme. Dus het mocht echt?! Het besef dat geluid gemaakt te hebben drong pas laat tot hem door. Hij besloot het totaal achterwegen te laten. Zo lang de jongen er niet in ging zou hij doen alsof het nooit gebeurd was. Echter lukte het hem niet een lichte blos van schaamte te voorkomen. Voorzichtig reikte hij zijn hand uit naar het hondje. Het beestje snuffelde er even aan. En leek hem goed te keuren. Daarna aaide hij de puppy zachtjes langs diens wangen. Langzaam maar zeker verscheen er een vrolijke uitdrukking op zijn gezicht. Niet zomaar een. Nee, dit leek meer op de uitdrukking van een zesjarige die net een snoeptrommel kreeg aangereikt. Even zou hij bijna vergeten tegenover een Soulless te staan. Bijna vergeten waarom hij hier eigenlijk naar toe was gekomen. En dat er nog gewoon een persoon tussen hen in op de grond lag. Casper deed overregens ook niet zo veel meer. Waarschijnlijk was de kou hem te veel geworden. "Oh ja. Onbeschoft van me. Mijn naam is Nate. Tot uw dienst."De woorden brachten hem terug naar de werkelijkheid. Nate dus. Nate en Vreetkees. Twee namen die hij niet zo snel meer zou vergeten. Olivier aaide het hondje nog even achter diens oortje en trok vervolgens zijn hand terug. "Oh geen probleem joh. Aangenaam iniedergeval. Het is maar goed dat er nog personen zo als jij op de wereld rond lopen." Antwoordde hij en grijnsde een beetje. Inmiddels was het opnieuw begonnen met sneeuwen. Zachtjes, dat wel. Maar dat zou niet lang zo blijven. Even liet hij zijn blik nogmaals over de jongen gaan. De verleiding was groot om hem te zullen blijven volgen. Slechts een klein beetje controle nemen. Al was het maar om te voorkomen dat de jongen in gevaar zou raken. Zou het werken? Het zelfde effect bereiken bij andere wezens? Het zou zijn werk hier in de weg zitten. Zijn gehele dekmantel. Maar toch, er was iets. Iets dat tegen al dat andere op woog. Een soort drang. Een voor hem onbekende drang. Olivier haalde een stoffen lap uit zijn jaszak. Met daar in verborgen een zakhorloge. Nee, het zakhorloge. Er bestond er maar zo als deze. Het kleine zilveren ding was voor deze jongen bestemd. Hij reikte de stoffen lap aan de jongen aan. "Hier, ik zou het erg waarderen als je deze gift zou aannemen." Het had vriendelijk geklonken. In zijn gehele uitdrukking was geen spoor van achterdocht te bekennen. Uiteraard, het was verdacht. Zomaar een gift krijgen van een Soullesshunter. De kans dat de jongen het aannam was klein. Echter nam de drang om het horloge weg te geven groter. Het was zo verschrikkelijk lang gelden dat hij naar wezens uit andere werelden had gezocht. Dat hij zijn ware zelf aan hen had blootgesteld en weer gewoon te werk kon gaan. De tijd dat hij hier had moeten doen alsof hij een normaal mens was zonder enkele macht, het was een ware hel geweest. Stilletjes bleef hij de jongen aan kijken. Hopende dat het horloge uit zijn hand opgepakt zou worden.      

♦.♦
Terug naar boven Ga naar beneden
Nate
Ex Teamlid
Aantal berichten : 87
Woonplaats : Over the mountains

Character sheet
Age: 21
Species: Yin & Yang manipulator
Partner:: If you're a freak, you are coming home with me
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptyza dec 26, 2015 2:01 pm

Fortuity
With: Olivier
Nate moest toegeven, de dag verliep lang niet zo slecht als dat hij eerst gedacht had, toen die Casper zijn quality time verstoorde. De bitch. Wat dacht dat ventje wel niet, dat hij altijd tijd voor hen had? Altijd zin had om een spelletje met hen te spelen? Ze moesten eens beter weten. Ook hij had zijn rust wel eens nodig. Maar gelukkig was er Karma, dat nu even de naam Olivier droeg, en die pakte de beste Casper wel aan. Soms was het wel eens fijn als iemand anders de zaakjes regelde. Constant de zaken regelen was ook lang niet alles. Hoewel je het niet aan hem zou merken, had ook Nate regelmatig last van stres momentjes. Momentjes die vaak korter duurde dan vijf minuten, maar prettig was dat natuurlijk niet. Echter kon hij nu rustig toekijken en genieten van een fijn gesprekje. Overigens wou hij wel meer van deze Olivier te weten komen. De jongeman had immers zijn aandacht te pakken. Dit keer anders dan normaal. In het dagelijks leven bestudeerde Nate mensen in de manier of er genoeg plezier mee te beleven viel. Bij deze jongeman had het een andere reden. Hij was daadwerkelijk geïnteresseerd in Olivier zélf. Wat vond de ander leuk om te doen? Waar had hij een hekel aan? Al dat soort dingen. Hoewel de vragen op zijn tong leken te branden, gaf Nate er niet aan toe. De sfeer was nog ontspannen. Er was geen rivaliteit tussen hen. En dat wilde hij zo houden. Nee, Nate hield het gesprek op een andere manier aan de gang. Hoe? Door te vragen naar de gang van zaken. Hoeveel Soulless zou er intussen al gesneuveld zijn door de handen van Soullesshunters? "Ehh.." Begon het twijfelachtig. Hij kon een scheve grijns amper inhouden. Het was geen verrassing dat over het antwoord op die vraag moeilijk gedaan zou worden. Die informatie was betrouwbaar en kon een hoop verklappen. Dat er geen strijd tussen hen in stond, wilde niet zeggen dat ze daardoor meteen aan dezelfde kant stonden. "Voor jullie gaat het goed, we hebben er tot nu toe nog maar twee te pakken gehad. De meeste bevinden zich in het zwarte gebied. En de meeste Soulleshunters bevinden zich in het zwarte gebied en in de rijke arbeiders wijken in de City of Peace." En tadaa. Daar was het. De gewilde informatie. Nate knikte eens tevreden. Zijn band met de andere Soulless bestond amper. Sterker nog, tot nu toe had hij slechts twee van de zoveel ontmoet. Elesis en de Dark One. Van beide ontmoetingen had hij leuke herinneringen aan over gehouden. 'Well, dat is goed nieuws om te horen. Het zou jammer zijn als jullie voor zouden gaan staan met de scores. Als dat zo was had ik nog in actie moeten komen ook nog,' Een dramatisch tintje lag in zijn stem, dat al meteen liet merken dat hij daar geen seconde serieus over dacht. Waarom zou hij? Ze waren immers niet voor niks Soulless. Zo gemakkelijk zouden geen van hen te vermoorden zijn. 'Maar het gaat dus wat stroefjes? Wat is jullie techniek eigenlijk? Ik mag toch niet hopen, dat wat Casperino zojuist geshowd heeft.' Als hij dat überhaupt al een techniek noemen kon. Op iemand afstappen en een grote bek geven, dat kon iedere idioot. In Nate zijn ogen was deze Casper al geen Soullesshunter meer. Slechts een zak aardappelen. Een warme tong likte aan zijn vingers, dat meteen zijn aandacht opeiste. Keesje. Olivier leek verliefd op het hondje te zijn geworden. De plotselinge, enthousiaste gilletje bevestigde dat alleen maar. Het liet hem even met zijn ogen knipperen van verbazing, maar glimlachte al snel. 'Over enthousiasme gesproken,' grinnikte Nate. 'Geniet er nu maar van. Met een paar maanden is hij niet zo schattig meer.' Helaas werden kleine wezens groot. En de schattigste wezens nog eerder. Het leven kon best oneerlijk zijn. Al glimlachend keek hij toe hoe Olivier diens hand uitstak naar Kees. Meteen snuffelde het diertje eraan. Het moment van waarheid. Accepteerde Kees hem, ja of nee? Het antwoord was ja. Wanneer de vingers over de zachte wangetjes gleden, begon Kees z'n staart over enthousiast te zwiepen. Dat zei Nate al genoeg. Deze Olivier was oké om mee om te gaan. Die gedachte liet hem zichzelf voorstellen aan de ander. "Oh geen probleem joh. Aangenaam iniedergeval. Het is maar goed dat er nog personen zo als jij op de wereld rond lopen." De eerste die hem dat vertelde. Vaak genoeg was Nate weggewenst door anderen. Dat was inmiddels zo'n gewoonte geworden, dat dit hem verraste. 'Insgelijks, beste Olivier.' Reageerde hij met een grijnsje. Sneeuwvlokken kwamen naar beneden. Dat trok meteen Kees z'n aandacht. Onrustig begon het dier te bewegen, al happend naar het sneeuw. Zacht brommend zette Nate hem weer op de grond, waarna de pup terug viel in diens hypere bui. Hij besloot zijn huisdier diens gang te laten gaan, erop vertrouwend dat het wel goed zou komen. Zijn lichtblauwe kijkers richten zich op de persoon voor hem, die in de tussentijd wat vast had gepakt. Er lag een stoffen lap in diens handpalm, dat werd uitgereikt. "Hier, ik zou het erg waarderen als je deze gift zou aannemen." Een gift? Waarom dat, hij had toch niks bijzonders gedaan? Sterker nog, ze kenden elkaar amper. Maar hij zou Nate niet wezen als die wantrouwende gedachten hem wat deden. Integendeel. 'Het vermoord me niet, toch?' grijnsde hij, terwijl hij het vastpakte. Geen shock. Geen knal. Niets van dat. Het zou wel goed zitten. Rustig opende hij het lapje, wat een zakhorloge toonde. Een mooie ook nog eens. 'Wauw.' Sprak Nate zachtjes. Ja, het beviel hem wel. 'Een wapen tegen het vergeten van tijd. Dankjewel. Nu zal ik niet meer een afspraak kunnen missen.' Van het zakhorloge keek hij op naar Olivier. 'Wacht even. Waar heb ik dit precies aan verdient?' Dat was het enigste wat hij nog wilde weten van het horloge. De reden; waarom. 'Je wilt er zeker wat voor terug, right? Ik heb je niks te bieden momenteel. Kees krijg je niet. Maar ik heb wel een kus voor je.' Nate dacht er niet bij na over hoe verkeerd dat over kon komen. Wat hij er slechts mee bedoelde dat Kees Olivier onder likken kon, wat in zijn woordenboek stond als een simpele kus. Niets meer en niets minder.

Story written by: Dorian and Safiena @ Separa
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivier
Aantal berichten : 47

Character sheet
Age: 22 in live nr:endless
Species: God of time between the pages
Partner:: I am allergic for that kind of rubbish
Olivier
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptyma dec 28, 2015 9:24 pm

Words
1718
Mood
Twisting between angry and guilty
Tag
Nate&Vreetkees

De jongen vroeg hem hoe de jacht tot nu toe was verlopen. "Ehh.." Mompelde Olivier. Ondanks dat hij deze vraag had kunnen zien aankomen had hij er zich geen antwoord op bedacht. Wat was handig om te zeggen? Casper lag er namelijk gewoon bij dus als hij al enkele woorden los zou laten over het verloop dan liet hem geen andere keus dan Casper netjes te laten 'verdwijnen'. Niet dat hij dat nu zo erg vond. Nee integendeel, hij kon haast niet wachten op de dag dat dat snertventje het team zou verlaten. Maar toch, hij mocht wel rustig aan doen met de informatie die hij hier verstrekte. "Voor jullie gaat het goed, we hebben er tot nu toe nog maar twee te pakken gehad. De meeste bevinden zich in het zwarte gebied. En de meeste Soulleshunters bevinden zich in het zwarte gebied en in de rijke arbeiders wijken in de City of Peace."Bracht hij het luchtig. De Soulless knikte tevreden. Beter, dan leek het er naar dat het antwoord de jongen naar de zin was. "Well, dat is goed nieuws om te horen. Het zou jammer zijn als jullie voor zouden gaan staan met de scores. Als dat zo was had ik nog in actie moeten komen ook nog,"Sprak de jongen waarbij het duidelijk doordrong dat de jongen er niets van meende. Olivier glimlachte enkel een beetje. Ja, de Soulless in het algemeen hoefde zich inderdaad geen enkele zorgen te maken. Er was geen mogelijkheid dat de strategie van de overheid zo als alles nu in elkaar zat zou werken. En dat leek de jongen door te hebben. "Maar het gaat dus wat stroefjes? Wat is jullie techniek eigenlijk? Ik mag toch niet hopen, dat wat Casperino zojuist geshowd heeft."Vroeg de jongen hem. Olivier grinnikte zachtjes. En of het wat 'stroefjes' ging. Hij was juist de gene die de heleboel ongezien tegenwerkte. Alsof het hem wat kon schelen of de Soulless zouden worden vermoord of niet. De rotventjes, die moesten er tussenuit. En dat was gewoon zijn werk. Natuurlijk wist hij zelf wel een aantal goede technieken, maar die zou hij de overheid niet geven. "Nee Casper is een wel erg trieste uitzondering. Ik ken er maar weinig die het zo... haast kinderachtig aanpakken. Ze gebruiken wel een tactiek hoor. Alleen niet een die door mij bedacht zou zijn. Niet een die werkt... Niet dat ik ze dat zou vertellen."Na deze woorden lag het lot van Casper vast. De knul zou de stad nog niet eens halen. Olivier zou hem voor die tijd al om het leven brengen en hem vervolgens als vermist opgeven. Zodat de jongen voor eeuwig ter schande zou staan als iemand die zijn straf ontvlucht was. Op hem, de jongeman en de puppy na was de omgeving namelijk verlaten. Het zwarte gebied was dan ook niet bepaald ... populair. Kans dat er hier luistervinken uit de stad zich durfde te wagen was er niet. Intussen kon hij de opmerking over het hondje niet meer voor zich houden. Hoe kon het ook anders? Zo schattig en fluffig als het hondje was. De jongen bedankte hem voor zijn opmerking en rijke vervolgens Vreetkees aan hem aan. Even keek Olivier hem vol verbazing aan. Niet gelovende dat hij het hondje daadwerkelijk mocht aaien. Toen hij hier de uitgesproken toestemming voor kreeg ontglipte hem dan ook een kreetje van blijdschap. Hij had de verbaasde blik van de Soulless wel gezien maar deed net alsof er nooit iets gebeurd was. Al kon hij een lichte blos van schaamte spijtig genoeg niet verhelpen. "Over enthousiasme gesproken," Werd er gegrinnikt. Maar Olivier letten er al niet meer op. Zijn aandacht was totaal op Vreetkees gericht. "Geniet er nu maar van. Met een paar maanden is hij niet zo schattig meer." Olivier haalde zijn schouders op. Het was inderdaad waar dat kees niet voor altijd klein zou blijven. Maar dat betekende nog niet dat grote kees niet schattig hoefde te zijn. Voorzichtig reikte hij zijn hand naar het diertje uit. Vreetkees snuffelde er even aan. En leek hem gelukkig goed te keuren. Voorzichtig liet hij zijn vingers langs de zachte wangen van het hondje gaan. Die daardoor enthousiast met zijn staartje begon te kwispelen. Schattiger kon bijna niet. Het mocht raar overkomen: iemand van tweeentwintig jaar oud die zich als een zevenjarige gedroeg zodra hij een puppy zag. Iedereen had wel ergens een zwak voor en bij Olivier was dit toevallig het zien van puppy's. Door alle ellende en verschrikkingen die hij vanaf kinds af aan al over zich heen had gekregen had het zien van schattige en onschuldige dingen nu eenmaal een sterker effect. Kortom was het voor hem bijzonderder een puppy te zien dan een slachtpartij. En vergeleken met alle vreemde obsessies die wezens konden hebben viel het fan zijn van puppy's eigenlijk nog maar wat mee. "Oh ja. Onbeschoft van me. Mijn naam is Nate. Tot uw dienst."De woorden verbraken het betoverende momentje tussen hem en de puppy. En Olivier wist zijn aandacht weer op de jongeman voor hem te richten. Hij aaide Vreetkees nog een keer achter diens oortje en antwoordde vervolgens met een warme vriendelijke klank in zijn stem: "Oh geen probleem joh. Aangenaam iniedergeval. Het is maar goed dat er nog personen zo als jij op de wereld rond lopen."Nate dus. Een naam die hij wel even goed mocht onthouden. Er waren maar weinig wezens op de wereld met zo'n karakter als de jongeman voor hem. Ze mochten er wel zuinig op zijn. "Insgelijks, beste Olivier." Klonk het als antwoord. Olivier glimlachte slechts een beetje. Maar in zijn gedachten lachte hij. Insgelijks, beste Olivier. Had Nate überhaupt wel door wat hij zo juist gezegd had? Beste Olivier? Als er daadwerkelijk meer van hem op de wereld rondliepen dan zou het een grote puinzooi vol manipulatie en leugens worden. Nee dat hij een best persoon was was slechts een leugen die hij zich zelf maar mocht inprenten. Intussen had Nate Vreetkees weer op de grond gezet en stoof het hondje vrolijk door het pak sneeuw heen. Zwijgend liet hij zijn blik nogmaals over de jongen gaan. Hij zou het er op kunnen wagen. Hem volgen. Compleet onschuldig. Nou ja... Misschien wat manipuleren her en der? Maar slechts om hem te helpen, natuurlijk. Zou het werken hier? Het zelfde effect op wezens hebben als thuis? Hij zou zich er mee aan de onbekende jongen weggeven. Bekennen wie hij werkelijk was. Het zou zijn werk hier zelfs in de weg kunnen gaan zitten. En toch, de drang om de jongen te volgen woog genadeloos tegen dit alles op. Nu had Olivier wel vaker de drang gehad iemand te volgen en beschermen omdat dit nu eenmaal in zijn aard lag en veel van zijn taken er mee te maken hadden. Maar nog nooit was de drang zo sterk geweest. Het leek wel iets onbekends en Olivier was er dan ook nog niet helemaal zeker van hoe hij hier mee om wilde gaan. Olivier haalde een stoffen lap uit zijn jaszak. Met daarin een zakhorloge. Of beter gezegd, het zakhorloge. Zo als deze was er geen tweede. Zodra hij besloten had dat het voor hem bestemd zou zijn had het horloge zich onderscheiden van de rest. Het had een vorm aangenomen die bij zijn eigenaar zou passen. Olivier reikte de stoffen lap aan de jongen aan. "Hier, ik zou het erg waarderen als je deze gift zou aannemen."Zei hij er bij. Het had vriendelijk en zo onschuldig mogelijk geklonken. Toch was de kans natuurlijk klein dat Nate het zou aannemen. Aangezien hij een Soullesshunter was en hoe ontspannen de sfeer ook mocht zijn, de jongeman wel beter wist dan in dit soort streken te trappen. "Het vermoord me niet, toch?"Vroeg de Soulless met een grijns. De stoffen lap werd vastgepakt. Olivier grijnsde terug en schudden vervolgens zijn hoofd. Nee aan deze gift zouden geen valse verrassingen verboden zitten. De stoffen lap werd van zijn handpalm afgepakt en geopend. Van af het moment dat de jongen het horloge in zijn handen had zou Olivier hem kunnen volgen. "Wauw."Sprak de jongen zachtjes. Het was niet heel veel nieuws voor hem dat het Nate het zakhorloge mooi zou vinden. Het was immers voor de jongen gemaakt en zou hem dus aanspreken. "Een wapen tegen het vergeten van tijd. Dankjewel. Nu zal ik niet meer een afspraak kunnen missen."Typisch een antwoord voor hem. Maar wel aardig bedacht. "Wacht even. Waar heb ik dit precies aan verdient?"Olivier wilde reageren door te zeggen dat hij er niets voor terug verwachte. Dat het gewoon een gift was. Maar de jongen was hem al voor. "Je wilt er zeker wat voor terug, right? Ik heb je niks te bieden momenteel. Kees krijg je niet. Maar ik heb wel een kus voor je." Enkele seconde keek hij de jongen ontzet aan. Bedoelde Nate nu werkelijk wat Olivier dacht dat hij bedoelde? Dat kon toch niet? En zelfs al bedoelde de jongen het wel zo, mogelijk was het niet. Zijn verbaasde uitdrukking ging over in een lichtelijk geïrriteerde. Een klein glimlachje zichtbaar op zijn gelaat maar in zijn blik lag onheilspellendheid. Deze vraag was werkelijk een schop tegen het zere been. De gene die over Olivier beslisten hadden hem namelijk een vloek opgelegd. Een die er voor zorgde dat het niet mogelijk was Olivier op die manier te benaderen dan nog aan te raken. Het was zijn eigen schuld geweest dat de gene die over hem gingen dit besluit genomen hadden. Vandaar dat het hem ook al snel uit humeur bracht zodra het aan bod kwam. "Nee."Het antwoord had haast kil geklonken. "Je hoeft er niets voor terug te doen. Daar laat ik het bij."Vervolgde hij. Iets zachter maar het was duidelijk dat hij er eigenlijk geen tegenspraak op dulden. Al had Nate wel iets anders bedoeld hebben dan nog vond hij dat de jongen er niets voor terug hoefde te doen. Het was niet voor niets een gift. Al snel drong er een gevoel van spijt tot hem door. Hij had de jongen eigenlijk gewoon afgekat terwijl die er misschien wel helemaal niets mee had bedoeld. Hoe kon de jongeman voor hem dan ook weten wat hem dwars zat. "Maar vooralsnog bedankt voor het aanbod."Zei hij een beetje gelaten. En wierp de jongen een verontschuldigende blik toe.        
♦.♦
Terug naar boven Ga naar beneden
Nate
Ex Teamlid
Aantal berichten : 87
Woonplaats : Over the mountains

Character sheet
Age: 21
Species: Yin & Yang manipulator
Partner:: If you're a freak, you are coming home with me
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Emptyma maa 07, 2016 12:20 pm

Fortuity
With: Olivier

Hoewel Nate geen hoog petje van deze soullesshunters op had, vond hij het ergens ook jammer. Jammer dat de jacht zo verschrikkelijk slecht liep. Dat slechts twee van hun hele groep gevangen waren. Bijna zou hij ze tips geven. Over hoe ze het beter konden gaan aanpakken. Ze uitleggen over de denk- en werkwijze van de Soulless. Wanneer men dat zou begrijpen, dan zou de jacht veel beter verlopen. Tenminste, daar ging Nate van uit. Het zou hem leuk lijken uiteindelijk helemaal alleen over te blijven. Als laatste Soulless de paden van de wereld bewandelen. Echter besefte hij ook dat dat alleen een fabeltje kon blijven. Een onbereikbare droom. Hij was niet dom. Hij wist ook wel dat hij zo lang heeft vol kunnen houden doordat de aandacht altijd gefixeerd waren op de andere Soulless. Door hen heeft hij jarenlang succesvol onder de radar kunnen werken. Kunnen doen wat hij laten en wou. Ja, je zou kunnen stellen dat hij heeft kunnen genieten van absolute vrijheid. Tot nu. Nate had zo'n vaag vermoeden dat vanaf dit moment zijn geluk aan het wegrennen was. Dat vanaf nu er meer gejaagd zou worden. Dat hij meer bekend werd bij de jagers. Maar dan nog. Het was slechts een vermoeden. Of het echt zou gaan gebeuren was een tweede. Waar hij in ieder geval wel over uit was, dat hij de komende dagen meer zou moeten gaan opletten. "Nee Casper is een wel erg trieste uitzondering. Ik ken er maar weinig die het zo... haast kinderachtig aanpakken. Ze gebruiken wel een tactiek hoor. Alleen niet een die door mij bedacht zou zijn. Niet een die werkt... Niet dat ik ze dat zou vertellen." Voor eventjes hield Nate zich stil, Olivier gewoon aankijkend. Een jager die z'n medejagers tegenwerkte. Waarom in hemelsnaam? Was het bedoelt voor vermaak? Had deze beste Olivier wat anders in gedachten? Nate had het amusant gevonden door wat er met Casper gebeurde. Het was diens eigen schuld geweest, maar toch volgde hij dit niet geheel. '"Ze"?' Herhaalde Nate dan ook vragend. 'Je hebt de intentie alle soullesshunters tegen te gaan zitten, begrijp ik dat goed?' Hij had er langer moeilijk om kunnen doen. Er via onschuldige vragen achter zien te komen. Maar dat was eenmaal niet wie Nate was. Zo zat hij niet in elkaar. Hij had gewoon besloten het meteen voor Olivier's voeten te gooien. Zij die zoiets niet konden accepteren konden beter gaan rennen. Want aangesproken worden op zijn gedrag... Nah, dat vond Nate onacceptabel. Pas als men zelf perfect waren, hadden ze het recht zoiets te doen. Tot die tijd zou hij toch nergens naar luisteren.

Van het gekregen zakhorloge had Nate naar Olivier opgekeken. Met wat voor reden die man aan zou komen, dit horloge was niet "normaal".  Er lag een soort energie omheen, dat hij als yin/yang manipulator zoiets direct door had. Nog niet precies wat. Wel dat er iets aan de hand was. Wat het ook mocht zijn, de soulless liet zich er niet door op tegenhouden. De schoonheid van het horloge lag hem te hoog en daarbij... Sloeg hij een gift van deze knappe jager alles behalve af. Immers was het nogal onbeleefd zulk soort dingen af te slaan. Sommigen waren al diep beledigd bij het weigeren van een drankje. Oh nee, hoewel Nate bekend stond om gruweldaden, waren de gedachten van een beledigde Olivier kwellend. Toch kon hij de bekende "waarom" vraag niet achterwege houden. De vraag had gebrand op zijn tong. Wat voor reden schuilde achter dit onverwachte kado? Maar op het moment dat hij dat uitgesproken had, floepte alweer wat anders over zijn lippen heen. Iets wat het humeur van de beste Olivier teneer deed slaan. De blik die hem toegeworpen werd betekende weinig goeds. Wat was er zo verkeerd aan geweest? Die jongeman leek verzot te zijn op Kees, wat was er mis met een puppy lik? Liefde van een hond was groter dan de liefde tussen twee mensen, naar Nate's mening. "Nee." Sprak Olivier. Duidelijk. Kil. De vrolijke uitdrukking verdween van Nate's gezicht. Vanwaar ineens deze omslag? Je hoeft er niets voor terug te doen. Daar laat ik het bij." In gedachten spoelde de soulless het gesprek terug. Zoekend naar het punt waar het mis was gegaan. Een punt dat hij toch echt niet terug kon vinden. Slechts de reden waarom hij ook alweer soulless was. Communiceren met het gewone volk was gewoon te lastig. Ze leken hem niet te begrijpen. En dat gold ook andersom. Misschien was het maar een goed iets dat hij er alleen voor stond. Geen vrienden had. Geen familie. Enkel hij en Kees. Partners in crime. "Maar vooralsnog bedankt voor het aanbod." Nate ontwikkelde de hondenlijn vanaf zijn hand, aanstalten makend Kees aan te lijnen. 'En ik maar denken dat je Kees wel oké vond,' reageerde hij luchtig. 'Vies vergist dus.' Je kon stellen dat hij lichtelijk teleurgesteld was. Het gebeurde zelden dat Nate iets voor een ander wou doen. Een ander wou bedanken. Die keren kon hij op één hand tellen. Met deze erbij precies 5. Dit was dan ook de eerste keer dat het afgewezen werd. Iets wat hem ergens binnen had getroffen. 'Maar geen probleem. Hoe minder kusjes Kees weggeeft, hoe meer er overblijven.' In een paar passen stond Nate naast het beestje, dat hij aanlijnde. Kort daarna keek Nate op naar Olivier. 'Dan ga ik maar eh,' vervolgde hij. 'Nog veel succes met de jacht. Misschien dat onze paden in de toekomst nog eens kruizen.'



Story written by: Dorian and Safiena @ Separa
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: Fortuity[Nate] Fortuity[Nate]  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
Fortuity[Nate]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1
Soortgelijke onderwerpen
-
» This Filthy Swamp! (Nate)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Black Territory :: Ivy City-
Ga naar: