Hallo en welkom op Separa!
Als je hier nieuw bent, raden we je aan even de regels en de informatie door te nemen,
ben je hier al bekend, dan welkom terug! Smile

-Het team

Hallo en welkom op Separa!
Als je hier nieuw bent, raden we je aan even de regels en de informatie door te nemen,
ben je hier al bekend, dan welkom terug! Smile

-Het team




 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel

can i show you something ? [ Viroen]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Dax
Grey One
Aantal berichten : 614
Woonplaats : Oosterblokker

Character sheet
Age: 18 Years
Species: Shapeshifter: Panpas vos
Partner:: I don't remember..
Dax
BerichtOnderwerp: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptyma aug 17, 2015 5:44 pm

Dax was in een uiterst goed humeur. Het was een warme avond en bijna iedereen bevond zich dan ook buiten. Hebberig keek hij naar al het moois dat op de kraampjes was verspreid. Nu hij weer stenen had kon hij deze voor veel moois ruilen. En natuurlijk iets lekkers te eten kopen aan het einde van de avond. Daar keek hij nog het meeste naar uit. Want hier wisten ze wel wat echt lekker eten was. Dax bleef even stil staan bij een van de geld kraampjes. Hij legde vier stenen neer en daarmee was zijn portemonnee weer met heel wat zilverstukken gevuld. Enkele kraampjes verderop kocht hij als beloning voor zich zelf een zakhorloge. Van donker koper met zilveren wijzers. Wat verklaarde waarom de wijzers enorm dun waren. Maar het was het waard. Vrolijk over zijn nieuwe aanwinst liep hij richting het deel waar het eten te koop was. Zo in gedachten over wat hij zou bestellen lette hij even niet op. Met als gevolg dat hij zomaar vol tegen iemand aanliep. Geschrokken deed hij een stap terug. "S-sorry. Ik had u niet gezien." Stamelde hij geschrokken. Want voor het zelfde geld was die gene in een heel wat minder vrolijk humeur.    
Terug naar boven Ga naar beneden
Viroen
Aantal berichten : 14

Character sheet
Age: 19
Species:
Partner::
Viroen
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptydi aug 18, 2015 8:04 pm


Stilte. Dat was eigenlijk alles waar hij nu even behoefte aan had. Zijn hoofd zat vol met gedachtes over die stomme ruzie. Urhg. Waarom kreeg nou net hij elke keer ruzie, alsof iedereen een probleem met hem had. En dan liep hij ook nog eens hier, langs al die kraampjes met verschrikkelijk handige spullen die hij ooit wel had kunnen betalen met het kleine geld dat hij geruild kon krijgen. Ach.. het was toch niets waard. Wie zou nou aan een elf met een verschrikkelijk litteken een stuk brood willen ruilen. Of misschien een wat draad. Snel sloeg hij de capuchon van zijn cape over zijn hoofd en bracht daarmee een donkere schaduw over zijn gezicht. Hij rilde even. Waarom was er hier zoveel lawaai. Stilletjes keek hij om zich heen om een rustige plek te vinden waar hij even kon gaan zitten toen hij plots tegen iemand opbotste. "S-sorry. Ik had u niet gezien." Viroen bekeek deze jongenman even met zijn ogen bedekt door schaduw. Zijn stem kon hij zosnel niet vinden. De jongenman leek vrolijk maar ook geschrokken. Hij rolde zijn ogen. Hij was zeker ook bang voor hem. Hij zou niet de eerste zijn.. dacht Viroen. Zuchtend bleef hij staan en zei tot zijn eigen verbazing met hele norse stem, "Weet u een stille plek?"

Terug naar boven Ga naar beneden
Dax
Grey One
Aantal berichten : 614
Woonplaats : Oosterblokker

Character sheet
Age: 18 Years
Species: Shapeshifter: Panpas vos
Partner:: I don't remember..
Dax
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptywo aug 26, 2015 9:03 pm

Geschrokken deed hij een stap terug. Het was totaal niet zijn bedoeling geweest om tegen het wezen op te botsen. Schuldig keek hij op. Voor hem stond een elf, minstens een kop groter dan hij. De elf had lang zwart haar en donkere ogen. Over zijn gezicht was een fors litteken zichtbaar. "S-sorry. Ik had u niet gezien." Stamelde hij geschrokken. De elf leek niet bepaald blij te zijn met dit voorval. Wat Dax zich goed kon voorstellen. Er viel een ongemakkelijke stilte. Wat moest hij zeggen? Excuses had hij al een soort van gemaakt. En uit het niets verder praten zou onbeleefd zijn."Weet u een stille plek?"Vroeg de elf nors. Dax deed nog een stap naar achteren. Maar bedacht zich al snel. Hij wist inderdaad een plaats. En misschien kon hij het zo wel goed maken."Ja dat weet ik, volgt u mij maar."Zei hij haastig en wenkte de elf om hem te volgen. Hij schoot een steegje in en liep verder naar een verlaten plein. Op het plein stond een verlaten podium. Er werden daar in de herfst shows gehouden. Maar aangezien het u zomer was stond alles buiten gebruik. "Hier is het dan, stilte." Zei hij en keek de elf aan. Hopelijk vond die dit een beetje een oké plekje. Zo niet dan wist Dax nog wel meer rustige plaatsjes. "Ik ben Dax trouwens. En jij bent?"  
Terug naar boven Ga naar beneden
Viroen
Aantal berichten : 14

Character sheet
Age: 19
Species:
Partner::
Viroen
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptydo aug 27, 2015 5:39 pm


Viroen bekeek deze jongenman even met zijn ogen bedekt door schaduw. Zijn stem kon hij zosnel niet vinden. De jongenman leek vrolijk maar ook geschrokken. Hij rolde zijn ogen. Hij was zeker ook bang voor hem. Hij zou niet de eerste zijn.. dacht Viroen. Zuchtend bleef hij staan en zei tot zijn eigen verbazing met hele norse stem, "Weet u een stille plek?"
De jongenman stapte achteruit. Hm.. ach, dacht hij, niet dat hij mij gaat antwoorden.. Maar tot grote verbazing van de elf sprak hij uit, "Ja dat weet ik, volgt u mij maar." Hij sprak wat haastig en wenkte de elf hem te volgen. Het duurde even voordat hij aanstalte maakte. Had.. die jongenman nou letterlijk gezegd dat hij hem mocht volgen? Nou.. voor alles is blijkbaar toch een eerste keer. Vlug volgende Viroen hem door een steegje en liep uiteindelijk een verlaten plein op. Voor hem stond een podium dat er erg verlaten uit zag. Ahh.. rust. Hij ademde even diep in en wilde naar het podium toe lopen toen de jongeman opnieuw sprak, "Hier is het dan, stilte." Hun blikken raakten elkaar even en Viroen probeerde om aardig terug te kijken. Hm.. Hij liep verder richting het podium en ging zitten. Toen hij eenmaal zat duwde hij zijn capuchon af en werd zijn gezicht volledig zichtbaar. Het litteken over zijn oog was goed te zien en zijn haren zaten warrig om zijn hoofd. De jongenman zei, 'Ik ben Dax trouwens. En jij bent?"
Viroen lachte zacht in zichzelf. "Well Dax, ik ben Viroen." Hij zuchtte even voor hij verder ging, "Bedankt dat je me hier wilde brengen." Hij keek dankbaar zijn kant uit en genoot even van de stilte om hem heen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dax
Grey One
Aantal berichten : 614
Woonplaats : Oosterblokker

Character sheet
Age: 18 Years
Species: Shapeshifter: Panpas vos
Partner:: I don't remember..
Dax
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptydo sep 03, 2015 8:31 pm

Op het eerste ogenblik leek deze dag geen goede afloop voor hem te hebben. Maar gelukkig kon hij het nog goed maken met de elf door te doen dat deze van hem vroeg , tenminste dat hoopte hij dan maar. Niet veel later stonden ze beide op een verlaten plein. Soms werden hier optredens gehouden. Maar nu stond alles buiten gebruik. Hopelijk vond de elf het stil genoeg. "Hier is het dan, stilte."Hij zag dat de elf z'n best deed om terug te kijken en besloot niet meer te veel van hem te zullen vragen. De elf liep naar het podium en nam daarop plaats. Tot zijn eigen verbazing schrok Dax niet toen de elf zijn capuchon af deed. Het was ergens wel goed te weten dat hij niet de enige hier was met mankementen. Al dacht hij wel dat de elf op een stuk minder prettige manier aan zijn litteken was gekomen dan Dax aan zijn mis transformatie."Ik ben Dax trouwens. En jij bent?"Het antwoord volgde al snel. "Well Dax, ik ben Viroen." Dax knikte en liep naar het podium toe om daar naast Viroen plaats te nemen. "Bedankt dat je me hier wilde brengen." Dax glimlachte. "Geen probleem. Het is wel een van de minste dingen die ik kon doen."Zei hij. Hij wilde niet te veel room aangezien hij ook dikwijls zeer gemeen kon zijn. Een goede reputatie stond bij hem niet boven eerlijkheid. Tenminste , op deze plaats niet. De regels waren duidelijk. Hier heerste vrede. "En Viroen , heb jij nog mooie dingen gezien op de markt?" Vroeg hij nieuwsgierig. Met zulk soort vragen kon hij er vast wel achter komen waar Viroen van hield. Wie wist hadden ze wel de zelfde smaak.    
Terug naar boven Ga naar beneden
Viroen
Aantal berichten : 14

Character sheet
Age: 19
Species:
Partner::
Viroen
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptyma sep 07, 2015 9:53 pm


Hij ademde even diep in en wilde naar het podium toe lopen toen de jongeman opnieuw sprak, "Hier is het dan, stilte." Hun blikken raakten elkaar even en Viroen probeerde om aardig terug te kijken. Hm.. Hij liep verder richting het podium en ging zitten. Toen hij eenmaal zat duwde hij zijn capuchon af en werd zijn gezicht volledig zichtbaar. Het litteken over zijn oog was goed te zien en zijn haren zaten warrig om zijn hoofd. De jongeman zei, 'Ik ben Dax trouwens. En jij bent?"
Viroen lachte zacht in zichzelf. "Well Dax, ik ben Viroen." Hij zuchtte even voor hij verder ging, "Bedankt dat je me hier wilde brengen." Hij keek dankbaar zijn kant uit en genoot even van de stilte om hem heen. Dax knikte eigenlijk vrijwel meteen nadat hij zich had voorgesteld. En tot zijn grote verbazing ging hij zelfs naast hem zitten. Viroen keek opnieuw naar Dax, die inmiddels de volgende woorden uitsprak, 'Geen probleem. Het is wel een van de minste dingen die ik kon doen.' Viroen keek even twijfelend terug. Hu.. Wilde deze jongeman hem serieus een plezier doen nadat hij tegen hem aan was gebotst. En hij was nog wel van een andere.. De verwarring scheen door in zijn ogen. De verwarring dat iemand hem werkelijk aardig had toegesproken. De verwarring dat er een wezen naast hem zat dat niet met de meeste verschrikking een grote boog om hem heen had gemaakt maar gewoon tegen hem aan was gebotst zonder hem gezien te hebben. Viroen was niet eens zeker dat dat nog bestond. De jongeman had inmiddels als weer wat gezegd, maar hij was zo in verwarring en gedachten dat hij het helemaal niet gevolgd had. Hij knipperde een paar keer met zijn ogen en keek daarna gelukkig weer wat beter uit zijn ogen. Oh.. verontschuldigen, juist ja.. uhm.. hoe? Dacht hij. Je kon zijn hersenen wel horen kraken toen hij Dax aankeek om op een goede manier zich te verontschuldigen, niet dat dat lukte. Urhg. Hij moest er nu zo dom uitzien. "Uh.." begon hij. Hij wist het echt niet.. een beetje paniek begon in zijn ogen door te schemeren. Dit kon hij niet maken. "Uh.. Sorry.. wat?" Urhg, waarom kon hij nu niet gewoon in een nette zin zich verontschuldigen. Stomme elf dat hij was. Hij keek een beetje beschaamd weg terwijl hij even aan zijn achterhoofd krabde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dax
Grey One
Aantal berichten : 614
Woonplaats : Oosterblokker

Character sheet
Age: 18 Years
Species: Shapeshifter: Panpas vos
Partner:: I don't remember..
Dax
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Emptyvr sep 18, 2015 9:14 pm

Dax schrok echter niet toen hij het litteken van de elf zag. Niemand was perfect en dat wist hij zelf maar al te goed. De elf leek verward toen hij zei dat het wel een van de miste dingen was die hij kon doen. Hij had het al eens eerder meegemaakt. Bij mindo. Misschien was het iets typisch voor de Black ones. Misschien deed niemand daar iets echt graag voor een ander. Misschien was niemand er spontaan. Of misschien was hij überhaupt een van de weinigen die iets spontaan voor een ander deed. Ja, misschien lag het wel aan hem. Hij was hoe dan ook niet van plan om er op door te zullen vragen. Nee, hij kon beter van onderwerp wisselen. Iets leuks. Het moest iets leuks zijn om over na te denken. Al snel wist hij wat hij wilde vragen. "En Viroen , heb jij nog mooie dingen gezien op de markt?"Hij was oprecht nieuwsgierig naar Viroen zijn antwoord. Wie wist waar die elf in geïnteresseerd zou zijn. Of juist niet. Echter bleef het stil. Dax vroeg zich af of de vraag wel tot de beste man door gedrongen was. Maar het vond het gemeen om hem hier op aan te spreken. Dus keek hij de elf net zo lang afwachtend aan tot deze door had dat er iets aan hem gevraagd was. "Uh.."Kijk daar had je het al. Viroen had dus gewoon niet op zitten letten. Niet dat dat Dax heel veel uitmaakte. Het kon gebeuren. Het gebeurde hem ook wel eens. "Uh.. Sorry.. wat?"Dax lachte. "Of je nog iets leuks hebt gezien op de markt, jij dromer." Grapte hij. Hopelijk kon Viroen die hebben. Het leek hem niet een vent met humor. Maar dit was simpel en niet al te gemeen. Dus daar zou die als het goed was wel mee uit de voeten moeten kunnen vond Dax.  
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: can i show you something ? [ Viroen] can i show you something ? [ Viroen] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
can i show you something ? [ Viroen]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: City of Peace :: Core peace Center-
Ga naar: